zaterdag 7 november 2015

KreaDoe 2015 + Drie tips voor volgend jaar!

         DÉ KreaDoe een groots, groter grootst creatief evenement!!!

Dat ik daar dit jaar deel van mocht uitmaken was geweldig!!! Hyper als ik was en nog steeds aan het afkicken ben, begon het allemaal met een bezoekje aan de Najaars Trade Mart in Utrecht. 
De Trade Mart is een inkoop en inspiratie platform voor de retailer en winkelier. 
Ik keek wat rond, nam wat flyers mee en een krantje over de jaarbeurs die daar lag! 

Dát krantje zorgde ervoor dat ik met mijn Winkel en Webshop Passie Bloom op de KreaDoe beurs stond dit jaar. Waarschijnlijk had ik er zonder dat krantje niet gestaan. 


Een sprong in 
het diepe... 

Een hele belevenis... En een mega voorbereiding volgden!!! Maar oooh zo leuk, spannend en vol zenuwen. Toen ik alle informatie kreeg heeft het nog eens een paar weken geduurd voordat ik de knoop definitief doorhakte. 

Vragen als - Welke producten neem ik wel en niet mee? Hoe kleed ik de kraam aan? Wat kan ik verwachten? Hoeveel voorraad heb ik nodig? Heb ik alle producten wel optijd binnen? - spookten constant door mijn hoofd!! Zoveeeeel vragen, zo weinig tijd. Want de KreaDoe Datum naderde en pas een maand van tevoren zei ik uiteindelijk: JA! 

Dus de weken daarna stond volledig in het teken van voorbereiden. Inkopen - bestellen - afhalen, aankleden - zoeken - dingen maken - verpakken - prijzen - inpakken!! Vooral veel op het laatste moment, maar zo gaat dat hier meestal haha. Dus latertjes, vroeg opstaan en drukke dagen. 


Voorraad inkopen  DIY voorbeeldmateriaal maken   Sorteren & Prijzen  Nieuwe producten maken          
Lieve Jinske van IMAKIN
wenste me ook veel succes!
Alle hulp kon ik goed gebruiken, mijn vader maakte "showcases" en een groot bord voor op de kraam. Ik kreeg hulp bij het rollen van cadeaupapier, slepen met pakketten van thuis naar de winkel en weer terug. En ook leveranciers die me op het laatste moment nog wilden voorzien van voorraad. Overzicht bijna kwijt.............. Maar gelukkig vond ik het net voordat de beurs naderde weer terug!

Het weekend voor de beurs Het Pracht Event helaas gecanceld, waar ik die zondag nog op zou staan. Tja.....
Dat ging nu even niet meer lukken. Gelukkig kon ik een vriendin blij maken met de kraam. 

En dan was het eindelijk DÉ Dinsdag....... 
De opbouwdag. S'ochtends inladen en met knikkende knietjes vertrok ik dan, op naar Utrecht! Ik en mijn moeder past (zoals je ziet) niet meer in de auto haha. Dus wij volgden met de trein. 

De opbouwdag verliep soepeltjes! S'morgens werd ik nog gebeld door Davina van de Jaarbeurs, of we door uitval een halve kraam extra konden vullen?? Spullen genoeg hahaha. Ik had serieus niet geweten hoe ik het zonder die halve kraam had moeten doen. Dus ik was er uiteindelijk erg blij mee!!


Tja en daar sta je dan, alles uitgeladen, alles van tevoren bedacht, je bent er helemaal klaar voor!!!


Mijn nieuwe Banner met winkelnaam kon mooi achter de kraam worden bevestigd. Goed in het zicht.

Gelukkig hadden we ruim de tijd, want ook die halve kraam schopt je tafelindeling lichtelijk in de war. Uiteindelijk besloot ik alles op het gebied van DIY pakketten en tijdschriften op de halve kraam te leggen. Dit sloot mooi aan bij mijn buren, welke een Uitgeverij waren. 


Na lang twijfelen werd dit de nieuwe indeling van de éxtra halve kraam!

Op mijn "eigen" kraam kwamen de 4 showcases te staan die mijn vader eerder die week nog voor mij had gemaakt. Ieder in een andere kleur! De trend kleuren van dit moment: Mint groen, Neon roze, Wit en Koper. Ik hou van spullen op kleur en soort gesorteerd, dus die kistjes kwamen mooi tot hun recht.  Zie hieronder hoe gezellig ik ze vulde met mooie artikelen!!!







Ook twee nieuwe tafelkleden van Present Time, met leuke ouderwetse school schriftjes print: Grid! Mooie lijntjes om alles goed recht te leggen zei mijn moeder nog haha. 


Uiteindelijk een paar uur bezig geweest met het neerzetten, verschuiven, recht zetten, prijzen en wéér veranderen. Maar tegen 7 uur s'avonds stond het redelijk naar mijn zin. Perfectionist als ik ben, ben ik natuurlijk nooit snel tevreden. Maar gelukkig kreeg ik honger, en was het maar beter er nog een nachtje over te slapen, om vervolgens de volgende ochtend met nog meer verse ideeën terug te komen. 



Eindelijk was het dan zo ver!!!!! 

En wat heb ik genoten!!! 

De dagen vloggeeennnn voorbij. Wat een chaosss kan ik wel zeggen. Ik wist niet wat je kon verwachten, en even wist ik niet wat ik meemaakte, zúlke gigantische drukte rondom mijn kraam was ik niet gewend, je kon over de koppen tellen, duwen, dwingen, tussen de mensen door kijken. Pfff ik stond alleen maar in te pakken en af te rekenen. 

Uiteindelijk na dag 1, kon ik iets beter ontspannen. Als je dat tenminste ontspannen noemt, maar de ergste kriebels waren eraf. En ik heb zo genoten. 
WAT WAS HET LEUK!!!! 

Drukke, gezellige, bijzondere momenten en mensen ontmoet!!! 

Zulke fijne, mooie en waardevolle reacties. Zoals:   
"Waanzinnige sfeer"   " Om hebberig van te worden"   "Ik wil alles wel meenemen"  "Je kunt hier ook nog pinnen"  "Echt de mooiste kraam"   "Een ontdekking die mijn portemonnee niet fijn vind, maar ik wel!!!"

En zo nog tal van leuke reacties! 

Of mijn producten uiteindelijk aansloegen?? 


EN ÓF, Echt wel even spannend want op de KreaDoe beurs van de afgelopen jaren zag ik vooral andere hobby's, en ik ben toch wat meer gericht op de echte papierliefhebbers, bijzondere stempels en hippere post en ansichtkaarten. Voor de hobby Snail Mail en postcrossing. Dus of die daar genoeg rondliepen was nog maar de vraag. Maar en of die daar waren, in grote getallen zelfs, en wat was dat genieten!!! 




Hulp van mijn lieve vriendinnetje Loes op Vrijdag en Zaterdag, en mijn moeder hielp de hele week. Als rots in de branding, want alle hulp was nodig, het was dringen rondom de kraam. 






Ten slotte nog 3 Tips voor de volgende KreaDoe Beurs!

1. Verlies geen "kostbare shop" tijd!!! Stippel van tevoren je route uit met creatieve "winkeltjes" die je wilt zien. Via de Deelnemerslijst kan je makkelijk zien welke winkels er allemaal staan. De hele beurs en alle kramen is niet te doen in 1 dag. (de plattegrond kun je van tevoren downloaden op de KreaDoe site, of bij de ingang meenemen) 

2. Kom je van ver en wil je met het openbaar vervoer komen? Het Centraal Station Utrecht is slechts een paar minuutjes lopen naar je Jaarbeurshallen 7 en 8 waar de KreaDoe beurs is, super handig. En ook wij maakten daar goed gebruik van. Ook zijn er soms leuke acties, zoals trein & KreaDoe ticket. Of kijk eens naar een voordeelkaartje van bijvoorbeeld de kruitvat voor de trein! 

3. Kijk voor je vertrek nog even HIER, je vind er leuke nieuwtjes, kortingen en acties van de winkeltjes zelf. Zodat je niks mist!!

Het feestje is helaas voor dit jaar weer aan een einde gekomen. 
Volgend jaar weer? Jaa graag, maar misschien een stukje groter? 
We zullen zien, jullie zien we volgend jaar graag terug. 

Tot dan! 
Lieve Creatieve Groetjes Ayla!! 

__________________________________________________________________________________________


Geen opmerkingen:

Een reactie posten