woensdag 28 september 2016

Vt wonen en design beurs 2016 | Start van het nieuwe woonseizoen

Ben je nog aan het twijfelen? Dan zeg ik zeker gaan. Want voor interieur inspiratie ben je daar zeker aan het juiste adres!In deze blog alvast een voorproefje...



Wat mij opviel dit jaar was het gebruik van kleur. En dan ook echt kleur!!! Een statement kan ik het beter noemen. Van kleurvlakken op de muur, gekleurde meubels tot een kleuraccent in accessoires, je ziet het allemaal voorbij komen. Niet alleen maar donkere kleuren, maar ook zoals ik dat noem; de échte kleuren zoals geel, blauw en groen. 




Heel blij werd ik dan ook van de Flexa stand. Waar kleuren prachtig gematcht werden in stijlkamers door bloggers Souraya, Marij en Wimke.


De nieuwe kleur van het jaar 2017 Denim Drift kwam in de flexa stand ook goed tot zijn recht. Ik had de kleur al een aantal keer voorbij zien komen. Maar nu ik hem in het echt heb gezien, ben ik zeker van plan hem in mijn nieuwe interieur te gaan gebruiken. Wat een prachtige en veelzijdige kleur, in combinatie met andere kleuren lijkt denim drift soms wel grijsgroen. Maar ook met andere blauwe kleuren is de match adembenemend. Of met een mooie sterke kleur als okergeel of roze komt te kleur zo mooi tot zijn recht!


Het groen kwam ook in vele gedaantes terug. Wat heerlijk dat de urban jungle blijft en zelfs nóg groter mag worden. Dat tot mijn grote vreugde, want als het aan mij lag werd het net zo'n wilde boel als bij Wildernis Amsterdam, die de mooie kas inrichtte op de vt wonen beurs. Maar dan moet ik eerst de planten die ik thuis heb maar is in leven houden haha. Gelukkig gaat het al makkelijker en worden zelfs mijn pilea stekjes al volwassen.


Maar als je nou niet zo'n held bent met groene vingers en je wilt toch de natuur in huis halen, brengt de beurs ook genoeg inspiratie. Zoals de droogbloemen die in vele gedaantes terug kwamen. Ingelijst achter glas, aan de wand geplakt met tapes, of bij elkaar in een mooie glazen vaas! 


Ik heb ook nog een flinke dosis keuken inspiratie opgedaan. Er staan een aantal grote op de beurs, maar orgineler vond ik de keuken die combitex op de beurs had gemaakt. Hoe gaaf is een keuken die opgaat in je interieur! Geen saai wit blok met standaard kastjes en glanzende deurtjes. Combitex laat zien dat een keuken een stuk veelzijdiger kan zijn dan dat. Ik ben enorm geïnspireerd geraakt om straks de keuken in ons nieuwe huis ook op te laten gaan in de rest van het interieur. Een keukenkast zelf maken van hout, met stoere industrieel deuren aan een schuif systeem zie ik wel zitten. Ook het idee welke ik al langer had, om een werkbank als keukenblok om te toveren zag ik voorbij komen, en zet mij weer aan het denken hoe een keuken te verbinden met de rest van het huis. 


Het VT wonen huis was toch wel dé inspiratiebron op de beurs, en enorm groot! Vooral de gave ruimte met losstaande keuken gemaakt uit underlayment platen en jawel een koper blad! Je zag verder veel tegeltjes terug komen uit hun eigen collectie, waar ik stiekem toch wel een beetje gek op ben geworden. Vooral de matte mint groene krijgen waarschijnlijk een plaatje in ons nieuwe huis. Ook verliefd werd ik op de combinatie blauw en oud- roze die in de slaapkamer van het  huis gebruikt werd! Wat een super combi zeg!



Je hebt verder nog leuke winkeltjes met woonaccessoires in de vt wonen hal. De andere hallen was ik zo doorheen en vond ik echt een stuk minder. Het is maar net wat je stijl is natuurlijk. Ik heb genoten, een heerlijke dag gehad en zit vol inspiratie voor 2017 en bulk van nieuwe ideeën voor ons huis, een dikke aanrader dus!  

‘ Ik ben heel erg benieuwd; welke kleuren van de beurs zijn jouw favoriet ? ‘




Geen opmerkingen:

Een reactie posten