woensdag 7 mei 2014

Vrijmarkt schatten

5 mei 2014!

Bij ons in de buurt is er op 5 mei altijd een mega grote rommelmarkt/vrijmarkt!
Ontzettend lekker om heerlijk rond te struinen en op zoek te gaan naar mooie vondsten!

Deze keer was het ook nog stralend weer! Mijn moeder is ook gek van markten en kringlopen, dus we gingen samen op pad. We hebben wel een halve dag daar rondgelopen als het niet meer is!
En kwamen thuis met tassen vol! Of nouja we belde de mannen op, of ze ons konden halen want naar huis lopen ging niet eens meer haha!

Hieronder zie je een deel van onze vondsten:




We vonden de meest gekke dingen, goed zoeken noemen ze dat, nou dat deden we! 



Ik was al erg lang op zoek naar gutsen om zelf stempels van gum te gaan maken. Stempels is echt een nieuwe verslaving van me, en vond dit dan ook erg leuk om te proberen. Op de markt kwam ik dit doosje tegen met een stuk of 10 Gutsen,  Voor €2,- euro was hij van mij! Ook de leuke domino kaartjes met diertjes erop mocht ik voor €0,50 cent meenemen.

Een klein doosje met 10 velletjes oud briefpapier! En kleine oude envelopjes met rode strikjes! Ik was gelijk verliefd!!! Ik mocht het setje voor €0,10 cent meenemen! Echt het koopje van vandaag!



Ook vond ik leuke "kinder" Spelletjes. Waarin ze letters gebruiken. Ook een doos scrabble! Daar kan je ontzettend leuke woorden, namen of quotes mee maken voor in een snail mail! Ik bewaar altijd de letters in bakjes, de rest van het spel gooi ik weg. Gelukkig kan je de spelletjes op de markt voor 0,50 cent of 1 euro kopen! Zo blijft het leuk. Ik blijf altijd op zoek naar dit soort dingen, het gaat dan ook hard met de letters als je een leuke zin ervan maakt! Bij kringlopen kom je zulke spelletjes ook wel eens tegen, gewoon kijken bij de kinderspelletjes!







 Leuke oude boeken trekken ook altijd mijn aandacht, ik kan bij een boeken kraampje uren kijken en bladeren in de boeken. Ik zoek altijd naar de boeken met oude bladzijdes, of boeken met mooie prenten of plaatjes. Ook oude atlassen of muziekboeken kan je veel leuks mee maken!

Op deze markt vond ik veel oude muziekpapier boeken, ook een hele oude grote atlas, en een kleintje! Mijn geluk kon niet op!!





Het leuke aan zo'n markt is dat je ook onverwachte dingen tegenkomt. Dit schattige kleine kaartspelletje vond ik zomaar tussen een berg linnengoed! Ik kon mijn geluk al niet op toen ik zag dat het een heel oud kaartspelletje was. Met prachtige afbeeldingen. Toen ik de kaartjes omdraaide, stond er aan de achterkant ook nog eens een romantische afbeelding in het roze of blauw! Die moest ik hebben en ze vroeg maar €1 euro! Ik heb hem gelijk meegenomen!!















Rechts zie je een klein vakkenkastje, meegenomen voor €0,50 cent en daarin de houten vierkante plaatjes, met daarop de tafels en achterop het antwoord. Ik had het nog nooit gezien, maar het is een spel. Daar kan ik vast wel wat mee dacht ik, en zo belande ook dat voor €0,50 cent in mijn tas!

We zaten al aardig vol! Maar ik kwam ook nog een oude witte broodtrommel tegen die natuurlijk mee moest voor in de keuken!


Gister in de kringloop kwam ik ook nog deze leuke pons nog tegen, voor €3 euro kon ik die meenemen!


Hoop dat jullie ook leuke dingetjes kunnen vinden op markten of in kringlopen! 
Ik slaag er altijd erg goed!
Succes!

Liefs Ayla!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten