zondag 29 juni 2014

Pareltjes in de kringloop


Mijn Favoriet!!!

Echt waar, de kringloop moet je zeker niet overslaan als je op zoek bent naar originele snail mail spullen. Juist omdat je er zulke leuke spulletjes kunt vinden voor hele leuke prijsjes!!! Ik ga er geregeld heen. Laatst vond ik dit doosje (€0,15 cent) met houten cijfertjes erin! 

Ook kun je mij ontzettend blij maken met leuke kwartetten. Liefst zo oud mogelijk en met leuke afbeeldingen. Ik nam laatst deze twee mee: een bloemenkwartet. Deze kun je altijd wel gebruiken bij een leuke kleuren snail mail of een bloemen/natuur thema snail.


Ook vond ik onderstaand grappige kwartet over beroepen, met hele leuke afbeeldingen! Ook vond ik een tijdje geleden een heel oude sprookjes kwartet! Voor maar €0,75 cent. Ik vind kwartetkaarten leuk voor de afbeeldingen, of om een kaartje mee te sturen in een bepaalde thema snail!


Ik neem altijd een kijkje bij de boekenafdeling in een kringloop. Je kan er de mooiste dingen vinden. Ik ga vooral op zoek naar oude boeken, met oude prenten en plaatjes. Of muziekboeken, plantenboeken, dierenboeken, of bladen met oude advertenties!


Onderstaande boeken vond ik de laatste keer. Vooral de oude toeristen kampioen was ik erg blij mee, hier staan oude plaatjes en teksten in! Het was niet het goedkoopste boek, maar er zitten wel heeel veel pagina's in waar je wel weer een tijdje mee voort kan! Ook het plantenboek is een goede aankoop, op elke bladzijde staan soortgelijke planten tekeningen in verschillende kleuren! Ook muziekpapier vind ik erg leuk, zo kan je er bijvoorbeeld, enveloppen, slingers of cadeauzakjes van maken.

Snail mailen hoeft dus niet duur te zijn, het is maar wat je er zelf van maakt. Ik probeer altijd een leuke combinatie te vinden tussen oud/nieuw, handgemaakt en leuke kleine cadeautjes! 

Wat vinden jullie zoals bij de kringloop? 

Liefs Ayla! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten